DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Senaryo Yazımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 303
Bahar
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin senaryo yazarlığının temellerine giriş yapmasını amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sahne yazabilecek
  • Çok katmanlı kurgusal aygıtları kullanabilecek
  • Birden çok sahneden oluşan sekanslar yazabilecek
  • Birden çok sekanstan oluşan senaryolar oluşturabilecek
  • Var olan sahnelerdeki yapıyı analiz edebilecek
  • Temel senaryo yazım yazılımlarını kullanabilir hale gelecekler.
Ders Tanımı Bu ders senaryo yazarlığına bir giriştir. Öğrencilerin deste başarılı olmak için yaratıcı okuma, yazma, revizyon yapma ve senaryo oluşturmaları gerekecektir. 3 quiz, 5 ödev ve bir projeden oluşacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Öykü: Çok Katmanlı Yapı: Aksiyon&Duygu&Tema Senaryonun Elemanları: Sentaks FIELD: p (160-183)
2 Sahne Fikri Bulma: Tema ve alt temalar. Prolog Sahneleri&Sessiz Sahneler. Senaryonun elemanları: Aksiyon MILLER: Theme MCKEE: Scene Design. Seçilmiş Sahneler
3 Karakter: Duygu Karakter Tanıtım Sahneleri MILLER: The Characters Seçilmiş Sahneler
4 Diyaloga Giriş: Ton, Güç Jargon Senaryo Yazım Programına Giriş. MILLER: Voice&Dialogue Seçilmiş Yazılım
5 Sahnenin Akışı: Temel Konseptler: Kurulum, Çatışma, Yerine Getirme, Kanca Empati, Duygu ve Beklenti. ALDERSON&ROSENFIELD: Chapter 1: “Plot Overview” GULINO: Chapter 1
6 Birinci Perde Sahneleri: Söz Öyküyü Tetiklemek. HUNTER: p. (119-138) Seçilmiş Sahneler
7 Karşılaşma Sahneleri. Çatışmayı Adımlamak ALDERSON&ROSENFIELD: Chapter 2: “Scene Overview”
8 Çatışma. “Sahne ve Devam” teorisi. FIELD: p (183-199)
9 İkinci Perde: Düğüm Sahneleri HUNTER: p. (161-179) Seçilmiş Sahneler
10 Öykü Arkı ve ArkPlot Seçilmiş Kurmaca Parçası
11 Üçüncü Perde: Düğüm Sahneleri Zirve HUNTER: p. (265-270&311-313) Seçilmiş Sahneler
12 Tam Film Analizi Seçilmiş Kurmaca Parçası
13 Sevgilileri Öldürmek: Revizyonlar ve yeniden yazım. Sınıf Öncesi düşünsel çalışma.
14 Senaryo Yazarlığı İşi
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dersin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

HUNTER, L. Lew Hunter’s Screenwriting 434: The Industries Top Teacher Reveals the secrets of the Successful Screenplay.

MILLER, William C. Screenwriting for Film and Television.

MCKEE, R. Story: Style, Structure, Substance, and the Principles of Screenwriting.

EGRI, L. Art Of Dramatic Writing: Its Basis in the Creative Interpretation of Human Motives.

FIELD, S. Screenplay: The Foundations of Screenwriting: A Step-by-Step Guide from Concept to finished Script.

GULINO P. Joseph&SHEARS Connie: The Science of Screenwriting.

ALDERSON&ROSENFIELD 2015: Writing Deep Scenes

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
3
15
Portfolyo
Ödev
5
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
9
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
3
2
Portfolyo
Ödev
5
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
18
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

X
3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

X
5

 Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

X
6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

X
9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

X
10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest