Dersin Adı | Senaryo Yazımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 303 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin senaryo yazarlığının temellerine giriş yapmasını amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders senaryo yazarlığına bir giriştir. Öğrencilerin deste başarılı olmak için yaratıcı okuma, yazma, revizyon yapma ve senaryo oluşturmaları gerekecektir. 3 quiz, 5 ödev ve bir projeden oluşacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öykü: Çok Katmanlı Yapı: Aksiyon&Duygu&Tema Senaryonun Elemanları: Sentaks | FIELD: p (160-183) |
2 | Sahne Fikri Bulma: Tema ve alt temalar. Prolog Sahneleri&Sessiz Sahneler. Senaryonun elemanları: Aksiyon | MILLER: Theme MCKEE: Scene Design. Seçilmiş Sahneler |
3 | Karakter: Duygu Karakter Tanıtım Sahneleri | MILLER: The Characters Seçilmiş Sahneler |
4 | Diyaloga Giriş: Ton, Güç Jargon Senaryo Yazım Programına Giriş. | MILLER: Voice&Dialogue Seçilmiş Yazılım |
5 | Sahnenin Akışı: Temel Konseptler: Kurulum, Çatışma, Yerine Getirme, Kanca Empati, Duygu ve Beklenti. | ALDERSON&ROSENFIELD: Chapter 1: “Plot Overview” GULINO: Chapter 1 |
6 | Birinci Perde Sahneleri: Söz Öyküyü Tetiklemek. | HUNTER: p. (119-138) Seçilmiş Sahneler |
7 | Karşılaşma Sahneleri. Çatışmayı Adımlamak | ALDERSON&ROSENFIELD: Chapter 2: “Scene Overview” |
8 | Çatışma. “Sahne ve Devam” teorisi. | FIELD: p (183-199) |
9 | İkinci Perde: Düğüm Sahneleri | HUNTER: p. (161-179) Seçilmiş Sahneler |
10 | Öykü Arkı ve ArkPlot | Seçilmiş Kurmaca Parçası |
11 | Üçüncü Perde: Düğüm Sahneleri Zirve | HUNTER: p. (265-270&311-313) Seçilmiş Sahneler |
12 | Tam Film Analizi | Seçilmiş Kurmaca Parçası |
13 | Sevgilileri Öldürmek: Revizyonlar ve yeniden yazım. | Sınıf Öncesi düşünsel çalışma. |
14 | Senaryo Yazarlığı İşi | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | HUNTER, L. Lew Hunter’s Screenwriting 434: The Industries Top Teacher Reveals the secrets of the Successful Screenplay. MILLER, William C. Screenwriting for Film and Television. MCKEE, R. Story: Style, Structure, Substance, and the Principles of Screenwriting. EGRI, L. Art Of Dramatic Writing: Its Basis in the Creative Interpretation of Human Motives. FIELD, S. Screenplay: The Foundations of Screenwriting: A Step-by-Step Guide from Concept to finished Script. GULINO P. Joseph&SHEARS Connie: The Science of Screenwriting. ALDERSON&ROSENFIELD 2015: Writing Deep Scenes |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 9 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 18 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | |||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | |||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | |||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | X | ||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | X | ||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest